Klachtenbehandeling Help de kwaliteit van onze zorg te waarborgen!
Bij Ter Harmsel proberen we jou zo goed en deskundig mogelijk te behandelen. Heb je toch een klacht over de behandeling of de manier waarop jouw fysiotherapeut met je omgaat, dan is het goed om dit kenbaar te maken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van onze zorg.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Wanneer je een klacht hebt, bespreek je dit in eerste instantie met jouw behandelend fysiotherapeut. Je kunt ook contact opnemen met de praktijkeigenaar. Er zal dan een gesprek met jou worden aangegaan. We streven ernaar om dit gesprek zo spoedig mogelijk, liefst bij melding van de klacht, te laten plaatsvinden. Voor ons is het belangrijk dat we de klacht goed helder krijgen en samen met jou tot een oplossing komen naar ieders tevredenheid. Wellicht is er nog een tweede gesprek nodig. Via het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) is het ook mogelijk een bemiddelingsgesprek aan te vragen.
Wat als je er samen met jouw fysiotherapeut niet uitkomt?
Levert een gesprek of een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op, dan kun je gebruik maken van een klachtenprocedure. Er zijn drie instanties waar je met jouw klacht terecht kunt:
- De Klachtencommissie van het KNGF
- De Commissie van Toezicht van het KNGF
- Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid
Meer informatie
Mocht je meer willen weten over de mogelijkheden van een bemiddelingsgesprek? Of heb je vragen over hoe en bij welke instantie een klacht het beste kan worden ingediend? Neem dan contact op met een van deze organisaties:
Ledenadvies KNGF
Postbus 248
3800 AE Amersfoort
tel. 033-4672929
Landelijk Informatiepunt voor Patiënten
Postbus 9101
3506 GC Utrecht
tel. 030-2661661